La Piel Que Habito review

Am ramas datoare cu un review asupra controversatului film “La Piel Que Habito”. Dupa cum spuneam in postul anterior, regizorul productiei este insusi Pedro Almodóvar, cunoscut drept cel mai interesant si original cineast spaniol al anilor 1980-2000, un adevarat artist care practica un cinematograf coroziv, care nu cunoaste pudoarea si tabu-urile, al carui subiect principal este sexul –  un cinematograf in care violenta si tensiunea se imbina cu satira.

Filmul relateaza povestea unui doctor chirurg plastician, Robert Ledgard, care duce o viata perfecta din punct de vedere profesional  dar din cel sentimental, tragic. Acesta trebuie sa duca povara mortii sotiei lui, care isi pusese capat zilelor dupa ce fata ii fusese grav afectata, arsa in urma unui accident rutier, si incercarile acestuia de a-si tine fiica intr-o permanenta supraveghere, din cauza problemelor psihice aparute dupa moartea mamei ei.

Aflati la o nunta, fiica lui Robert, Norma,  impreuna cu un tanar cunoscut acolo, Vicente, decid sa mearga la o mica plimbare prin curtea casei unde se tinea petrecerea. Aflati sub influenta pastilelor si a alcoolului, cei doi au o tentativa de sex dar care se sfarseste prin lesinul fetei, dupa ce baiat ii administrase acesteia doua palme pe motiv ca nu i s-a supus. Tatal fetei observa disparitia fiicei lui si porneste in cautarea ei, timp in care cel care era cu Norma, de frica, fugi rapid cu motocicleta sa chiar prin fata parintelui ei. Doctorul gasi incaltamintea si hainele fetei aruncate si ravasite, iar pe aceasta in stare de inconstienta langa un copac. Starea de soc de dupa trezire fu atat de puternica incat o interna intr-un spital de boli psihice.

Concluzia trasa de acesta a fost ca singura fiinta care-i mai ramasese in viata fusese violata de un individ in acea noapte. La scurt timp, tanara muri.

De aici, impins de durere si razbunare, Robert porni in cautarea celui pe care il considera vinovat de tot ceea ce i s-a intamplat fiicei lui. Il gasi pe tanarul Vicente pe care-l rapi si tinu incatusat pentru cateva zile departe de lumina zilei. Acest aspect facea parte din planul tatalui fetei, care uneltise ca prin experimente si priceperea sa in chirurgia plastica sa-l transforme pe baiat intr-o femeie. Scene de sex, violenta fizica si verbala,  sunt infatisate pe parcursul evolutiei schimbarii de sex a celui presupus a fi vinovat de viol si moartea Normei.

Uluitoarea transformare a  tanarului intr-o frumoasa domnisoara, pe numele schimbat in Vera Cruz, il face pe faimosul doctor sa se indragosteasca de propria creatie. De aici si pana la un final tragic n-a mai existat decat un singur pas. Intamplarile ulterioare, intrigile si povestea in sine, le puteti afla urmarind filmul. Se merita sa petreci 117 minute in compania creatiei lui Pedro Almodóvar.

Cei care nu doresc sa vizioneze acest film, exista cartea dupa care regizorul s-a inspirat,  Tarantula, de Theirry Jonque.

PS: Da, am savurat filmul asa cum as fi savurat o cupa cu inghetata de caramel, fistic, menta, pepene galben si fructe de padure din abundenta. Cunoscatorii stiu ca asta inseamna mult pentru mine. Enjoy this movie!

Anunțuri

The URI to TrackBack this entry is: https://oanapasat.wordpress.com/2011/12/18/la-piel-que-habito-review/trackback/

RSS feed for comments on this post.