Televiziunea si retelele de telefonie mobila

Televiziunea ramane suportul media cel mai frecvent utilizat in campaniile publicitare, reclamele la televizor fiind considerate de consumatori amuzante, informative si, in mare masura, originale.  Conform unui studiu realizat de GfK Romania, in mediul online, 73 la suta din respondentii din mediul urban sunt de parere ca o marca ar trebui sa comunice cu ei prin intermediul acestui canal. Dupa cum stim, televiziunea este fenomenul manipulator al opiniei publice.
Retelele de telefonie mobila profita foarte mult de pe urma publicitatii televizate dar in special a emisiunilor de divertisment, emisiuni cu audiente colosale. In tarisoara noastra, cele trei mari companii, Orange, Vodafone si Cosmote, si-au fixat foarte bine radacinile dupa cum urmeaza:
   Sponsorul oficial al emisiunii de pe Antena 1, XFactor, ofera premiul de 200.000 de euro celui care are factorul X. Daca e sa ne luam dupa audientele acestui show de divertisment, observam ca suma mai sus amintita nu compenseaza deloc cu ceea ce reuseste sa obtina, weekend de weekend, emisiunea cu pricina. Formatul emisiunii este unul genial conceput, insa,  un juriu cu replici false/teatrale si glume deloc amuzante, concurenti cu voci foarte slabe, fac din ceea ce trebuia sa fie revelatia emisiunilor de televiziune, un esec. Audienta de sâmbătă, 5 noiembrie, a fost de 665.000 de telespectatori. (conform tvpedia).

Sunt tare curioasa daca, prin intermediul acestei emisiuni, Orange si-a crescut cifra de afaceri. Daca da,  cu cat?! 😀 🙂

  Pro Tv a luat cu asalt compania Cosmote si a facut-o sponsorul emisiunii Vocea Romaniei, emisiune bazata, aproximativ,  pe aceeasi idee cu a postului TV concurent, mai sus amintit. Show-ul este cu adevarat captivant si tot ceea ce se intampla acolo e mult mai natural: un juriu foarte bine ales, cu replici care nu par deloc fortate sau regizate, amuzament la fiecare editie si, bineinteles, spectacol si voci foarte bune. Cu toate ca este difuzata intr-o zi de marti, Vocea Romaniei a reusit sa bata la audiente XFactor, de fiecare data. Editia din 8 noiembrie a adunat un numar de  964.000 de telespectatori. (conform tvpedia)

La fel ca in cazul Orange, intreb, Cosmote, cu cat ti-ai crescut cifra de afaceri de pe urma acestei emisiuni?! 🙂

   Cronica Carcotasilor are de partea sa reteaua de telefonie mobila Vodafone. Emisiunea, comparativ cu celelalte doua de mai sus, este una longeviva si cu audiente mari. Chiar daca nu se situeaza pe primul loc, show-ul de televiziune aduce un profit considerabil celor de la Vodafone prin insasi prezenta emisiunii pe micile ecrane de mai bine de 11 ani. Audienta de pe 2 noiembrie (mai recenta nu am gasit)  a fost de 425.000 de telespectatori (conform pagina de media). De admirat faptul ca emisiunea si-a reluat cursul carcotelilor fara cel care a infiintat-o, Serban Huidu.

Se vede foarte bine cum operatorii de telefonie mobila si-au impartit emisiunile de divertisment din Romania. Cine si cu cat este mai castigat ramane de aflat. Voi ce parere aveti despre toate astea?

Anunțuri
Published in: on 12/11/2011 at 11:19 pm  Comments (3)  
Tags: , , , , , ,

The URI to TrackBack this entry is: https://oanapasat.wordpress.com/2011/11/12/televiziunea-si-retelele-de-telefonie-mobila/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 comentariiLasă un comentariu

  1. Sunt campanii de brand awareness nu de adus clienti acestea cu sponsorizarea emisiunilor de divertisment. Astfel de expuneri iti imbunatatesc imaginea, iti intiparesc prezenta in subconstientul publicului. Nu iti castiga clienti…

  2. Uitatul la TV e pierdere de timp.

  3. Eu nu ma uita la televizor insa pot spune sigur ca uneori imi aleg emisiunile care imi plac. Pot spune ca televizorul nu te ajuta sa inveti lururi de fiecare data , rolul televizorului fiind unul destul de neplacut. Oamenii ar trebui sa inteleaga ca aceasta incurajare de a te uita la televizor si de a-ti gasi de fiecare data ocupatie este autodistrugatoare. Televizorul te ajuta , sa fii un om controlat , sa fii un om mecanic cu un ritual zilnic plictisitor. Iesiti din casa , cititi o carte, socializati ! Ceea ce vedeti pe internet ca si la televizor este o lume virtuala !


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: