S-a mai stins o stea!

   

   Desi era previzibila moartea sa, marea majoritate dintre noi inca mai spera la recuperarea marelui maestru Adrian Paunescu, in ciuda gravelor probleme pe care acesta le suferea. E trist, dureros, insa viata, asa cum are un inceput, are si un sfarsit. In cazul de fata, dragul nostru poet, ne-a lasat in urma doza de a invinge orice obstacol din calea fericirii noastre, din acela de a ne expune ori de cate ori simtim propriile trairi. Tind sa cred ca, macar o data, ati compus o poezie sau v-ati asternut gandurile pe o foaie de hartie, iar daca nu, niciodata nu e prea tarziu.

  Cuvintele in aceste momente sunt de prisos. Vor urma grupaje de stiri cu si despre moartea lui Adrian Paunescu, OTV isi va face iar audienta zile la rand pe marginea acestui subiect, Madalin Ionescu nu-l va mai „hartui” pe Bote si-l va lua in „colimatoriu” pe marele poet, si  uite asa dintr-o comemorare linistita, tarisoara noastra va avea iar iz de „Elodia”. 

  Din partea mea ” Jos palaria!”, maestre, ne vom mandri mereu cu tine!

  Dumnezeu sa te aiba in pace!

  Ultima poezie scrisa de marele poet pe patul de spital, intitulata „De la un cardiac, cordial” :

„De-aicea, de pe patul de spital / Pe care ma gasesc de vreme lunga,

Consider ca e-un gest profund moral / Cuvantul meu la voi sa mai ajunga.

Ma monitorizeaza paznici minimi / Din maxima profesorului grija,

In jurul obositei mele inimi / Sa nu ma mai ajunga nicio schija.

Aud o ambulanta revenind / Cu cine stie ce bolnav aicea,

Alarma mi se pare un colind / Cu care se trateaza cicatricea.

Purtati-va de grija, fratii mei / Paziti-va si inima, si gandul,

De nu doriti sa vina anii grei / Spitalul de Urgenta implorandu-l.

Eu va salut de-a dreptul cordial / De-a dreptul cardiac, precum se stie,

Recunoscand ca patul de spital / Nu-i o alarma, ci o garantie.

Va vad pe toti mai buni si mai umani / Eu insumi sunt mai omenos in toate,

Da-mi, Doamne, viata, inca niste ani / Si tarii mele minima dreptate!”.

 

 

Published in: on 05/11/2010 at 11:02 am  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://oanapasat.wordpress.com/2010/11/05/s-a-mai-stins-o-stea/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 comentariiLasă un comentariu

  1. Bravo Oana, sunt cu totul de acord. Pacat ptr ca acest om ar mai fi avut multe de spus in aceasta lume, dar poate ca si sus s-au cam plictisit de Eminescu si au vrut ceva nou. Dumnezeu sa-l odihneasca.

    • Moartea nu e decat trecerea de la timp la eternitate!

  2. N-a fost el tocmai usa de biserica, dar un sfant al poeziei romanesti tot a fost.

  3. @DrStoica Cine a fost sau este sfant in ziua de azi? 🙂


Lasă un răspuns

