Viata la birou

1. Identifica-ti stilul de lucru


Primul pas pe care trebuie sa-l faci e sa-ti identifici propriile obiceiuri, care sunt momentele ziei cand atingi punctul maxim de creativitate si eficienta, ce fel de sarcini duci la bun sfarsit si ce anume te motiveaza, cum gestionezi stresul,
cum interactionezi cu colegii din jur… Cand vei sti exact care sunt
rotitele ce fac sa se invarta lumea ta, nu ai decat sa le pui in
functiune.

2. Impune limite

E-mail-urile si sms-urile primite in orele de lucru sunt cauza unei scaderi temporare a IQ-ului
de pana la 10 puncte! De aceea, cand lucrezi la un proiect important,
incearca sa te deconectezi de restul lumii pentru cateva ore si
inchide-ti mobilul si e-mail-ul, in masura in care jobul iti permite acest lucru.
Sa impui limite inseamna de asemenea, sa inveti sa spui „nu” –
colegului vorbaret, clientilor care te suna in week-end sau unor noi
proiecte. Ca freelancer,
nu prea poti sa refuzi o oportunitate de munca. In plus, clientii au
tendinta sa presupuna ca sunt singurii tai sefi si cred ca te pot suna
oricand. Solutia este sa inveti sa fii foarte ferma.

3. Planifica

Organizeaza-ti timpul si lucreaza in ritmul propriu. Daca esti
matinala, mergi la birou la prima ora si fa-ti planul de bataie al
zilei, ocupa-te de e-mail, de treburile administrative. Incearca sa-ti
organizezi intalnirile astfel incat cele programate in prima parte a
zilei sa fie la birou
si dupa-amiaza sa te ocupi de cele externe. Daca reusesti sa-ti
planifici intalnirile si telefoanele cand te simti mai energica, sau
sedintele de brainstorming cand esti mai creativa, vei fi mult mai
eficienta.

4. Organizeaza

Daca esti foarte ocupata, nu inseamna ca esti si productiva. Cand
stai toata ziua la birou, vorbesti ore in sir la telefon si tii piept
cu succes e-mail-urilor care vin unul dupa altul, s-ar putea sa ai
senzatia ca lucrezi. Dar problemele reale de pe lista de asteptare nu
se rezolva. Secretul este sa-ti stabilesti prioritati, sa faci
deosebirea intre treburile importante si cele urgente.
Incearca sa gasesti o formula organizatorica simpla: lucruri pe care
trebuie sa le faci, pe care le delegi si pe care le amani. In cazul in
care o problema necesita planificari ulterioare, incepe cu primii pasi
pe care trebuie sa-i urmezi. E vorba de ceva care necesita doar cateva
minute? Rezolva treaba pe loc. Apreciezi ca-ti ia mai mult timp?
Aman-o, dar stabileste momentul cand te vei ocupa de si de treaba asta.
http://www.220.ro/AJikE9v51D/Ce-Frumoasa-E-Viata-La-Birou

Anunțuri
Published in: on 15/06/2010 at 12:12 pm  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://oanapasat.wordpress.com/2010/06/15/viata-la-birou/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: